Ochrona praw i interesów konsumetnów była przedmiotem rozmów podczas posiedzenia
Forum Seniorów Gminy Brzeszcze, które odbyło się 16 września br. w Urzędzie Gminy. Zaproszony gość - Joanna Maciąga - Halbina,
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, przybliżyła seniorom sprawy związane m. in. z umowami zawieranymi na odległość, czy też reklamacją towarów i usług.
Głównym tematem spotkania, w którym uczestniczyli także Burmistrz Radosław Szot oraz Sekretarz Gminy Magdalena Maj, była szeroko rozumiana kwestia bezpieczeństwa seniorów w zakresie zakupów towarów, produktów i usług.
Powiatowy Rzecznik Konsumetnów Joanna Maciąga - Halbina omówiła szczegółowo tematykę umów zawieranych poza lokalem (na odległość), gwarancji oraz reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, żądanie naprawy lub wymiany.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów (SOK) - KLIKNIJ
Do podstawowych zadań Biura należy:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
- Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.